Auto Blubber Woudrichem 1 2 Spijk 2

07-05-2011 - YSSELSTEYN

De aanloop naar de 1e NK van 2011 ging niet van een leien dakje na de schade die opgelopen was in Keijenborg.

Maar na een paar avondjes sleutelen was de schade verholpen en kon op zaterdagmorgen de bus en aanhangwagen gepakt worden om rond half 3 te vertrekken naar Ysselsteyn nabij Venray in Limburg. Na eventjes te hebben gewacht bij de Shell op de N325 op Yori Verhey werdt de kolonne in gang gezet richting het zuiden.

Rond half 5 werdt het doel bereikt en konden we aansluiten bij de tientallen wachtende om het rennerskwartier op te kunnen rijden. Om 7 uur ging het parc fermee open om de auto`s te keuren, na een uur in de rij te hebben gestaan werd de auto alleen heel vluchtig bekeken. maar deze keer werden alle helmen gekeurd op de kenmerken van de CE-keur.

1e Manche;                                                                                                                                                                                               Startend vanaf de 2e rij in een zeer sterk bezet veld zag het er bij voorbaat moeilijk uit om deze manche in de top 5 te eindigen, maar desalniettemin zag het er na 2 ronden zeer voorspoedig uit er de lancia lag op een zeer nette 5e plek. Echter na 3 1/2 ronde sloeg het noodlot toe en kwam het probleem van Keijenborg weer terug en de Delta was weer stuurloos waardoor de Lancia in de greppel eindigde. Eindscore plaats 9.

2e Manche;                                                                                                                                                                                           Na de reparatie van het stuurhuis kon er in de 2e manche gestart worden vanaf de 3e startrij waarin ik na een redelijke start mijn positie op de 6e plaats goed kon verdedigen,verder opklimmen naar voren was door al het opgegooide zand niet mogelijk hoewel de 5e binnen het grijpen lag. uitslag nr 6. 

3e manche;                                                                                                                                                                                             In de 3e manche gingen we vol goede moet van start vanaf de 1e sstartrij met wederom een zeer sterk veld om me heen. Als 3e kon ik de eerste bocht insturen, maar met al het geweld om me heen kon ik mijn positie tot in de 2e ronde met heel veel moeite vasthouden, daarna brak me de banden keuze lichtelijk op en kon uiteindelijk toch een voor mij acceptabele 6e plaats finishen.

Finale;                                                                                                                                                                                                Door de resultaten van de manches en het uitvallen van diverse tegenstanders kwamen we als 12e in de finale.De Delta moest vanaf de 3e rij starten met een zware race, op een steeds slechter wordende baan die overigens zeer goed werdt onderhouden door de vele machines, in het vooruitzicht.

In de 1e bocht bleek dat ik een zeer goede start had gehad; een 8e plek. Na continu in gevecht te zijn voor meerdere ronden viel ik langzaam iets terug, maar desondanks kon de Lancia het tempo op de zware baan toch redelijk bijhouden. Echter na ca. 6 ronden zag ik een afgebroken wiel met as die midden op de baan lag over het hoofd met als gevolg een vreselijke klap voor en onder de auto. Door alle inhaal manoeuvres was het zelf voor mij zeer onduidelijk op welke positie ik rondreed. Echter door die aanrijding met die as/wiel was ik even van slag waardoor ik nog 1 of 2 plaatsen verloor. Na 8 ronden kwam de motortemperatuur dik boven de 110 graden en besloot ik de wedstrijd uit te rijden voordat er echte problemen kwamen, met als uiteindelijk resultaat een 11 plek op de finishlijn.Met deze uitslag kon ik goed mee leven omdat het zware zand toch al niet mijn ding is.

Met een tevreden gevoel over deze wedstrijd gaan we op naar de eerst volgende wedstrijd in Aalten wat meetelt voor het HACC Kampioenschap.

Gr Erwin Polman

« Terug naar overzicht