Auto Blubber Woudrichem 1 2 Spijk 2

20-04-2012 - NK Haarle 2012

Na maanden van tegenslagen met de versnellingsbak, gescheurd op de testbank en vastlopen tijdens het testen, is er de maandag voor de eerste NK toch maar weer een nieuwe versnellingsbak gemonteerd. Na nog een beetje testwerk bij de werkplaats zijn we toch met een redelijk goed gevoel op de vrijdagmiddag naar Haarle vertrokken, maar je weet maar nooit!!!!

Op de wedstrijddag werd bekend dat er 18 toerwagens aan de start zouden verschijnen; enkel had Wilfred Schut in de ochtend een probleem met de versnellingsbak van zijn Kever gekregen. Dus we moesten met 17 auto`s van start met 8 en 9 auto`s in de 2 groepen.

In de 1e manche moest ik vanaf de eerstestartrij vertrekken, wat ik niet echt prettig vind omdat je de baan nog niet kent. Maar na een goede start, de toerwagens moesten als laatste van de series starten, was direct duidelijk dat de baan zeer los was. Na 2 ronden kon ik al snel merken dat de "snelle jongens" niet bij te houden waren voor mij op deze losse potgrond. de 5e plek kon ik echter makkelijk vasthouden en in de manches is dit met totaal 17 deelnemers voldoende.

De 2e manche moest er vanaf de laatste rij gestart worden en waren de tegenstanders ook bijna alle de snellere van de dag en zat er niet meer dan een 7e plek in. Wederom was er na enkele ronden geen  auto voor of achter mij te bekennen en dat was een mooie mogelijkheid voor mij om de lijnen op de baan te proberen.

Vanaf de 2e rij moest ik in de 3e manche toch minimaal bij de eerste 5 komen om een plek in de finale veilig te stellen. Dat gebeurde ook na een kopie van de eerste twee manches, wederom reed ik na enkele ronden met niemand voor of achter mij. Dit gaf mij weer de kans om de bochten anders te proberen met een goed resultaat, want nu kon ik met een hogere snelheid de bochten doorkomen wat mij alleen maar voordeel kan geven in de finale.

Als 13e kon ik naar de finale waar het allemaal moest gebeuren! Bij het opstellen voor de start kon ik de plaats die ik in gedachte had ook innemen; aan de buitenzijde in de 3e startrij. Na de start  was er een grote opstopping in de 1e bocht zoals ik al had verwacht, alleen was ik er zelf ook een beetje de duppe van , want ik lag ineens op de laatste plaats. Vanaf hier moest ik dus een inhaal race beginnen. Maar door de pech, het uitvallen van enkele rijders en een koprol van de Baleno van Breederland lag ik al snel op de 10e plek. Door goed rijden kon ik toch nog een auto inhalen en door het uitvallen van Piet van Dijk in de Honda zat ik ineens op een 8e plaats. Met nog enkele ronden te gaan kon ik de aanval openen op de 7e plaats, wat me ook goed afging. Enkel na 2 grote sprongen was ik de aansluiting weer kwijt en kom ik op de finishlijn net achter de nummer 7 over de eindstreep. Dit is voor mij een goede uitslag omdat op een zware zandbaan het voor de auto`s met minder vermogen het zeer moeilijk is om voorin mee te kunnen.

Resumeè; Een zeer mooie wedstrijd op een dag waarbij het weer niet echt meespeelde door de 2 hagelbuien, maar wel een wedstrijd waarin ik mijn Delta weer beter heb leren kennen en blij ben met alle aanpassingen in de auto van afgelopen winter.

Op naar Keijenborg op 6 Mei voor de eerste wedstrijd van het HACC kampioenschap.

Kijk ook naar de video`s op deze Site of op Youtube onder actpolman!!!!

 

« Terug naar overzicht